پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181658
نصف واردات ايران از امارات و چين مي آيد+نمودار
تاریخ انتشار : 1394/03/12 10:31:18
نمایش : 1240
طي دو ماه ابتدايي امسال از ۱۰۱ کشور کالا وارد کرده ايم اما ۹۶ کشور سهم ۲۷ درصدي از واردات ايران داشته اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  آمارهاي رسمي گمرک نشان مي‌دهد که در دو ماه ابتدايي امسال ۵ کشور اصلي صادرکننده کالا به ايران سهم ۷۳ درصدي از کل واردات ايران داشته‌اند. در ميان اين ۵ کشور امارات و چين مجموعا سهم نزديک به ۴۹ درصدي از کالاهاي وارداتي به ايران دارند.
 
طي دو ماه ابتدايي امسال از ۱۰۱ کشور کالا وارد کرده ايم اما ۹۶ کشور سهم ۲۷ درصدي از واردات ايران داشته اند و ۵ کشور طرف معامله با ايران اصلي‌ترين نقش را در تامين کالاهاي وارداتي به کشور داشته‌اند.
 
امارات که اصلي ترين تامين کننده کالاهاي وارداتي ايران محسوب مي‌شود در دو ماهه ابتدايي امسال ۱.۲ ميليون تن کالا به ارزش يک ميليارد و ۶۳۵ ميليون دلار به ايران صادر کرده است. عموم کالاهايي که از امارات به ايران صادر مي‌شود در واقع مبداء اصلي آن کشورهاي ديگر هستند و اين کشور تنها به عنوان واسطه تجاري عمل مي‌کند. تعداد بالاي شرکت‌هاي ايراني فعال در امارات به اين عمليات تجاري کمک مي کنند.
 
بر اساس اعلام گمرک ايران، واردات از امارات در دو ماه نخست امسال ۲۰ درصد کاهش يافته است اما اين کشور همچنان در صدر کشورهايي است که بيشترين واردات را از آن داشته‌ايم. با اين وجود امارات به تنهايي ۲۵.۷۷ درصد از کالاهاي وارداتي کشور را تامين مي‌کند.
 
کشور چين که دومين تامين کننده کالاهاي وارداتي به کشور است سهم ۲۳.۱۲ درصدي از واردات ايران داشته است. به گزارش صداي اقتصاد، واردات از اين کشور در دو ماه ابتدايي امسال ۴.۵ درصد کاهش يافته است. طي دو ماه ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱.۴ ميليارد دلار از چين به ايران آمده است.
 
بر اساس آمار گمرک، جمهوري کره سومين تامين‌کننده کالا به کشورمان بوده است. طي دو ماه ابتدايي امسال ۲۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۸۱ ميليون دلار از کره به ايران صادر شده است تا سهم ۹ درصدي از واردات ايران را براي اين کشور رقم بزند. واردات ايران از کره جنوبي در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش ۳۲ درصدي را تجربه کرده است.
 
طبق اعلام گمرک، ترکيه و هند چهارمين و پنجمين صادرکننده کالا به ايران بوده‌اند. ترکيه با صادرات ۵۱۰ ميليون دلاري به ايران سهم ۸ درصدي از کل واردات ايران داشته است و هند با صادرات ۴۰۷ ميليون دلاري سهم ۶.۴ درصدي از واردات ايران به خود اختصاص داده است.
 
بر اساس اعلام گمرک ساير کشورها يعني ۹۶ کشور ديگر سهم ۲۷ درصدي از واردات ايران داشته‌اند. اين کشورها مجموع در دو ماه ابتدايي امسال ۲.۱ ميليون تن کالا به ارزش ۱.۷ ميليارد دلار به ايران صادر کرده‌اند.
 
به گزارش گمرک ايران واردات کشورمان در دو ماهه اول سالجاري به  ۶ ميليارد و ۳۴۴ ميليون دلار رسيد که اين ميزان واردات ۱۳ و ۸۲ صدم درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html